Perangai Perempuan Zaman Sekarang

Perangai Perempuan Zaman Sekarang

Perangai perempuan zaman sekarang ni bukanlah macam perangai perempuan zaman dulu. Perempuan zaman ni sekarang jauh beza daripada dulu. Apa yang boleh aku katakan pada mereka, hanyalah duit yang menjadi kepentingan dan keutamaan, hahaha. 

Tambah-tambah lagi duit hantaran zaman lani memang tinggi kalu nak meminang pun. Hantaran zaman lani banyak membebankan lelaki yang kerjanya bergaji murah. Kalau bergaji mahai tak pa la jugak, lagipun kalau nak bagi hantaran tinggi pun kena tengok juga macam mana perempuan tersebut.


Perangai Perempuan Zaman Sekarang

Maklumlakan, perempuan akhir zaman, memang la macam tu. Kalau cakap bab aurat, tak payah dok kata apa la memang banyak yang hancur terus, ni kan pula kalau pasal bab agama, hmm .. ZEROOOO.. hahaha

Tapi bukan semua perempuan yang macam tu, cuma kebanyakkan nya saja yang jadi macam tu. Kalau aku kata semua, nanti ada pulak yang mengamuk macam kena histeria, mula la nak bermaki-makian dengan aku nanti. Mulut perempuan ni bukan boleh kira, kalau bercakap kira nak menang kat depa saja.. hahaha. 

Tu baru cakap bab mulut, tak kira lagi bab lain tentang perangai orang perempuan ni. Kalau cakap pasal bab DUIT, memang nombor satu la orang perempuan ni, tambah-tambah lagi kalau memperabihkan duit orang lelaki, lagi nombor satu.. hahaha.

Haa .. tu baru dua bab tentang perangai orang perempuan zaman sekarang ni, tak kira lagi bab Aurat. Kalau cakap pasai bab Aurat, mula la depa nak kata kat aku nak jadi ustaz la, mufti la dan macam-macam lagi. Padahal bab Aurat ni, bukannya mai dari ustaz ataupun mufti, tapi mai daripada Allah..


"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka atau saudara-saudara mereka atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam atau hamba-hamba mereka atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan (Surah: An-Nur, 31)

Haaa.. satgi ada la tu yang dok kata kat aku nak jadi macam ustaz la pulak. Cuba baca dan faham siapa yang suruh menutup Aurat??? Aku cuma nak ingatkan ja, sebab perempuan zaman sekrang ni ramai yang tak tutup Aurat, depa cuma tutup tubuh mereka saja bukan nya aurat, haaaa...

Apa yang Nabi kata kepada perempuan yang suka pakai ketat-ketat???


Perangai Perempuan Zaman Sekarang


"Sesungguhnya sebilangan ahli neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya." (Riwayat Bukhari dan Muslim).

Haa .. tu pun satgi ada jugak la yang nak petikai "Kubur masing-masing, jangan nak kalut pasai orang la". Memang la kubur masing-masing, tapi bila mati nanti menyusahkan orang nak menanam mayat hang, kalau boleh korek kubur sendiri tak pa la juga nak kata macam tu.. haaa, aku bukan marah, tapi nak ingatkan ja pada orang perempuan yang tak jaga Aurat depa ni. 


Rambut Perempuan Zaman Sekarang


Haa, lagi satu yang terakhir aku nak bagitau pasal  rambut ni. Cuba la korang tengok kat luar sana, ramai yang menutup rambut mereka ataupun tidak? Pi la mana-mana pun, mesti akan nampak perempuan yang tak menutup rambut mereka lebih ramai daripada yang menutup. Apa Nabi kata pasal perempuan yang tak tutup rambut mereka ???


"Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya." (Riwayat Bukhari dan Muslim).

Haa .. sebenarnya banyak lagi aku nak bagitau pasal perangai perempuan zaman sekarang ni, tapi biar la dulu banyak ni aku bagitau sebab aku pun nak pergi kedai pulak lepas ni nak beli gula bancuh air sat, banyak pulak bercakap.. hahaha. Kalau ada perempuan yang nak marah tu, marah la aku tak kisah pun .. hahaha, sebab akulah lelaki yang Cool, hahaha..

Aku tinggalkan korang dengan ucapan Assalammualaikum dan terima kasih kerana sanggup membaca dalam keadaan terharu entri aku yang bertajuk Perangai Perempuan Zaman Sekarang